The Betting and Gaming Council (BGC), Storbritanniens brancheorganisation for væddemål og spil, har bekræftet, at Safer Gambling Week 2023 finder sted d. 13.-19. november.
Store forventninger til dette års kampagne
Hvert år samles Storbritanniens spilbranche til Safer Gambling Week for at sætte fokus på ansvarligt spil og promovere værktøjer til bekæmpelse af spilafhængighed.
Initiativet er organiseret af BGC, Bacta, The Lotteries Council og The Bingo Association, som forskellige organisationer indenfor væddemål og spil i Storbritannien.
Der er store forventninger til dettte års arrangement, som vil blive afholdt d. 13.-19. november.
Sidste års Safer Gambling Week-kampagne havde nemlig den effekt, at hele 200.000 konti sætte indbetalingsgrænser i løbet af måneden, hvilket var en stigning på 12,5 % i forhold til kampagnen i 2021.
Derudover generede kampagnen også 30 millioner visninger på tværs af Twitter, Facebook og Instagram.
Og det er det, Safer Gambling Week handler om – at skabe opmærksomhed pÃ¥ problematisk spil og løsninger pÃ¥ det.
Viser spilbranchens vilje til at øge standarderne
Michael Dugher, administrerende direktør for BGC, har udtalt, at Safer Gambling Week repræsenterer branchens forpligtelse til at begrænse antallet af personer med spilproblemer.
“Safer Gambling Week er nu en etableret Ã¥rlig begivenhed i spilbranchen, som gør et vigtigt arbejde for at promovere de sikrere spilværktøjer, der kun er tilgængelige i den regulerede betting- og gamingsektor, og som henviser hjælp til dem, der har brug for det.
Alle de seneste data bekræfter, hvad vi allerede vidste, nemlig at antallet af spilproblemer er konstant lavt, hvilket er en fantastisk nyhed, men Safer Gambling Week er et eksempel på den regulerede branches vilje til at blive ved med at hæve standarderne.
Det er dejligt at se, at dette engagement Ã¥ret rundt bliver promoveret og offentliggjort med sÃ¥ stor succes pÃ¥ en enkelt uge.”
Selvom der ikke findes en dansk udgave af Safer Gambling Week, er der stort fokus på ansvarligt spil og spilafhængighed i den danske spilbranche.
Senest donerede en række spiludbydere 12 mio. kr. til Dansk Ludomanikomité til forskning i spilafhængighed.
Og tidligere i år afsatte Skatteministeriet 30 mio. kr. til indsatsen mod spilafhængighed, hvor 10 mio. kr. vil blive brugt på en landsdækkende kampagne.